eggnot.github.io

personal pages

View on GitHub

Man Running [game concept]

◈ Third person runner ◈ No obstacles, no difficulties ◈ Long but not infinitive ◈ Story from environment ◈ Levels are lofi 3d scans

Desert bus mechanics, but with turns ◈ It’s like Temple run because of junctions, but no obstacles ◈ Like any speedrun of third person game: if you stopped - reset and start again

◈ Maybe game resets not to a beginning, but just further back - like in Getting Over It or Jump king ◈ Sound is in sync with your run - like in Star guitar music video

LORE ◈ Tired man slowly run forward. If you only stop for a second, touch a wall or something - following water will overwhelm you and you will start from a start. There is no obstacles, but there is turns and crossroads. Also, you slowly drifting to the left. The same reason people get lost in the woods, circling left over and over ◈ Сertainly, dark wood is not the only location. Others are corridors and familiar places. Also, 3d scans. Most of them man traversing several times. In one direction, then in perpendicular one. Finally, in opposite one. Fist location is maternity hospital, last is a cemetery. There is no enemies in this game - only distractions.

more in presentation


по русски

человек бегущий [концепция игры]

что и о чём

◈ Runner от третьего лица ◈ Без сложностей ◈ Длинный, но не бесконечный ◈ Повествование через окружение ◈ Локации из 3d сканов

откуда ноги растут

◈ Основная механика из Desert bus но с поворотами ◈ Похоже на раннеры в духе Temple run развилками, но нет препятствий ◈ Как симулятор speedrun’а любой игры от третьего лица: запнулся - начинай сначала

возможно так же

◈ игра отбрасывает не на начало, а далеко назад (по аналогии с Getting Over It или Jump king) ◈ Звук соответствует пробегаемому окружению как в видеоклипе Star guitar

Лор и геймплей - история моей жизни

Усталый мужик не слишком бодро бежит вперёд. Но если остановится, запнуться или задеть стену или ограждение - захлестывает вода и нужно начинать сначала. Препятствий особых нет, но есть плавные повороты и развилки. Ещё слегка заносит влево. На еле заметную случайную величину, но приходится корректировать. Как в истории почему люди бродят в лесу кругами.

Конечно, сумрачный лес это одна из локаций. Другие локации - коридоры и места знакомые всем. Коридоры сменяются локациями 3d сканов. Некоторые локации мужик пробегает не раз - сначала вдоль, затем поперек. Потом ещё пару раз чтобы уж наверняка. Первая локация - роддом, какая последняя не спойлерю, но думаю уже можно догадаться.

Единственный враг в игре - грабли.

Далее

полная презентация с картинками